Sextanten – en introduktion

Så var det dags för mitt första blogginlägg. Den här bloggen är tänkt att handla om mina reflektioner kring genus och sexualitet. Privat som globalt. Det jag kämpar med själv, det jag ser omkring mig och det som händer i världen. Ni kommer att få följa mina egna förhandlingar med maktstrukturer och omgivningens förväntningar liksom det jag möts av i mitt engagemang i dessa frågor. Ibland kommer jag att vara frustrerad och nedslagen, andra gånger uppspelt och full av tillförsikt. Ibland kommer jag att vara distansierat road och andra gånger brinnande av engagemang.

Det som kommer i min väg kommer att forma bloggen. Nu återstår det bara att se vad det blir…

Bring it on!

Leave a Reply

